Siden begyndelsen af 1998-sæsonen er denne overflade blevet brugt af mange sejrrige kørere og hold i alle internationale STW BTCC- eller Superturismo mesterskaber: en overflade, der afgjorde løb. Ved brug af denne pude på lette racerbiler skal trykket på bremsepedalen generelt reduceres, ellers vil bilen overbremse, og der vil blive genereret for høj varme i bremsesystemet og på skiverne. Advarsel: DS 3000 er ikke egnet til brug i vejkøretøjer.
Egenskaberne ved denne belægning er:
• En indbrudstid reduceret med 50 %
• Ekstremt høj friktionskoefficient på 0,62 µ over hele temperatur- og hastighedsspektret
• Høj koldfriktionsværdi, konstant beregnelighed ved opbremsning og sving på grund af den stabile friktionsværdi
• Omgående slip af bremsen, når du skifter fod til gaspedalen
ADGANGSVEJLEDNING:
Anbefales til at komprimere strukturen i belægningen eller bindeharpiksen. Brems køretøjet cirka 30 gange med høj bremsekraft, men ikke med fuld bremsekraft, for at opbygge temperaturen tilsvarende. Lad toppingsene køle af. Tilbagetrækningen er nu fuldført. Dårlig og forkert opbremsning vil kunne mærkes i slitagen af bremseklodsen. Sintrede puder kræver kun mekanisk indkøring. Organiske belægninger kræver mekanisk og også termisk indkøring. Høje temperaturer reducerer indkøringstiden.
Se bilmærke og type i beskrivelsen nedenfor.